|
Методична робота |
|
Львівська обласна державна адміністрація Львівський обласний інститут післядипломної освіти Львівський регіональний центр оцінювання якості освіти
|
Методична робота у Рогізненському ЗЗСО І-ІІІ ступенівРоль методичної роботи в підвищенні рівня професійної підготовки вчителяЯкість, результати навчально-виховного процесу школи залежать передусім від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності. Підвищенню фахової підготовки педагогічних кадрів у Рогізненському ЗЗСО І-ІІІ ступенів сприяє спеціальна методична робота, яка збагачує їх педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям оволодівати педагогічною майстерністю, підтримує в педагогічному колективі дух творчості, прагнення до пошуку. Методична робота спонукає вчителя до засвоєння змісту нових програм і технологій їх реалізації, ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик їх викладання, вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду, вдосконалення навичок самоосвітньої роботи. Вона забезпечує надання вчителю кваліфікованої допомоги з теорії та практичної діяльності. У сучасній школі методична робота повинна здійснюватись за такими напрямами: 1) поглиблення філософсько-педагогічних знань, спрямованих на відродження й розвиток національної освіти в Україні, вивчення педагогічної теорії, методики навчання і виховання, психології, етики, естетики, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета і методики його викладання; 2) вивчення діалектики і принципів розвитку української національної школи; збагачення педагогічних кадрів надбаннями української педагогіки, науки, культури; вивчення теорії та досягнень науки з викладання предметів, володіння сучасними науковими методами; вивчення й практична реалізація оновлених програм і підручників, розуміння їх особливостей; 3) освоєння методики викладання додаткових предметів; випереджувальний розгляд питань методики вивчення складних розділів навчальних програм з проведенням відкритих уроків, використанням наочних посібників, ТЗН, дидактичних матеріалів; 4) освоєння і практичне застосування теоретичних положень загальної дидактики, методики і принципів активізації навчальної діяльності учнів, формування у них наукового світогляду з урахуванням вимог етнопедагогіки; 5) систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту й методики навчально-виховної роботи, глибоке вивчення відповідних державних нормативних документів; 6) упровадження досягнень етнопедагогіки, психології та окремих методик і передового педагогічного досвіду із зверненням особливої уваги на використання в діяльності педагогічних колективів зразків національної культури і традицій.
Положення про методичну раду Рогізненського ЗЗСО І-ІІІ ступенівЗагальні положенняМетодична рада створюється в цілях координації діяльності структурних підрозділів методичної служби навчального закладу. Рада є колективним суспільним органом, об'єднує на добровільній основі педпрацівників навчального закладу. Рада є консультативним органом з питань організації методичної роботи в навчальному закладі. Методична рада в своїй діяльності дотримується Конвенції про права дитини, керується законами України, рішеннями уряду України, органів управління всіх рівнів з питань навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної і проектно-дослідницької діяльності, а також Статутом і правовими актами школи. Завдання діяльності методичної радиМетодична рада створюється для вирішення наступних завдань, покладених на навчальний заклад: - координація діяльності шкільних методичних об'єднань (ШМО) та інших структурних підрозділів методичної служби навчального закладу, направленої на розвиток методичного забезпечення освітнього процесу; Основні напрями діяльності методичної ради:- аналіз результатів освітньої діяльності по предметах; Функції науково-методичної ради:І. Організаційно-педагогічна:- сприяти пошуку та використанню в навчально-виховному процесі сучасних організаційних форм, методів і прийомів навчання й виховання, нових освітніх технологій; ІІ. Інструктивно-методична:- інструктаж та консультування педагогів з питань виконання нормативних, директивних документів, організації навчально-виховного процесу; ІІІ. Пошуково-дослідницька:- стимулювання ініціативи та активізація творчості членів педагогічного колективу до науково-дослідницької, експериментальної та іншої творчої діяльності, спрямованої на вдосконалення, оновлення й розвиток навчально-виховного процесу в закладі освіти та роботі педагога; ІV. Вивчення узагальнення й поширення передового досвіду:- вивчення професійних досягнень педагогів, узагальнення прогресивного досвіду кожного та впровадження його у практику роботи педагогічного колективу; Організація роботи методичної радиДо складу ради входять голови ШМО, досвідчені вчителі, директор і заступники директора навчального закладу. Склад ради затверджується наказом директора навчального закладу. У складі ради можуть формуватися секції з різних напрямках діяльності (проектно-дослідницька, інноваційна, діагностична, розробка змісту і т.п.) Керує радою заступник директора з методичної роботи. Для забезпечення роботи ради обирається секретар. Робота ради здійснюється на основі річного плану. План складається головою методичної ради, розглядається на засіданні методичної ради, узгоджується з директором школи і затверджується на засіданні педагогічної ради школи. Періодичність засідань ради – 1-2 рази на семестр. Про час і місце проведення засідання голова методичної ради (секретар) зобов'язаний поставити до відома членів ради. Рекомендації підписуються головою методичної ради і секретарем. При розгляді питань, що торкаються інших напрямів освітньої діяльності, на засідання необхідно запрошувати відповідних працівників. По кожному з обговорюваних на засіданні питань приймаються рекомендації, які фіксуються в журналі протоколів. Права методичної радиМетодична рада має право:- готувати пропозиції і рекомендувати вчителів для підвищення кваліфікаційного розряду; Контроль за діяльністю методичної радиВ своїй діяльності методична рада підзвітна педагогічній раді школи. Контроль за діяльністю методичної ради здійснюється директором школи (або призначеною ним особою) відповідно до планів методичної роботи і внутрішкільного контролю. |
created in 2024 © by !666Andrey666! |