Алгоритм реагування за фактом масових повідомлень про загрозу вибуху

Рогізненський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

Україна, Львівська область, Яворівський район, с.Рогізно, вул. Зелена, 283

Школа ввічливих, розумних, креативних учнів та сучасних, харезматичних, справедливих вчителів.

Меню сайту


Наші Друзі!!!

Яворівська міська рада

Яворівський ЦПРПП

Сайти шкіл

Яворівська РР

Львівська обласна державна адміністрація

Відділ освіти Яворівської РДА

Львівський обласний інститут післядипломної освіти

МОН України

Львівський регіональний центр оцінювання якості освіти

ТЕЛЕФОНИ ДОВІРИ

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання


Статистика

  • Сегодня были

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Комментарии: 3
Форум: 191/217
Фото: 79
Новости: 208
Гостевая книга: 7

Вітаю Вас, Гость · RSS 27.04.2024, 12:51

Алгоритм реагування

за фактом масових повідомлень про загрозу вибуху

Алгоритм реагування складений на підставі наступних принципів: забезпечення захисту життя та здоров'я громадян, а також охорони прав і свобод людини, забезпечення публічної безпеки і порядку;

- оперативне реагування на загрози у вигляді неправдивої «фейкової» інформації щодо масових повідомлень про загрозу вибуху у межах чинного законодавства, та максимально швидке відновлення нормального функціонування організацій, установ тощо;

зниження соціальної напруги та протестної активності шляхом суттєвого зменшення часу відновлення нормального функціонування установ чи організацій, які потерпають від неправдивих повідомлень про загрозу вибуху, та недопущення порушення їх нормального функціонування;

оптимізація застосування сил та засобів суб’єктів боротьби з тероризмом регіону, зокрема, вивільнення від неефективного використання поліцейських підрозділів досудового розслідування, кримінальної поліції, вибухотехнічної служби та кінологічної діяльності.

Термінологія.

Потенційно небезпечний об’єкт (далі III10) об’єкт, щодо якого надійшло повідомлення про загрозу вибуху;

Група обстеження наряди поліції та. при потребі, інших суб’єктів боротьби з тероризмом (у тому числі поліцейські територіального підрозділу поліції, патрульної поліції, поліції особливого призначення, поліції охорони, вибухотехнічної служби, підрозділи Національної гвардії, Державної прикордонної служби, воєнізованої охорони об’єктів тощо), які виконують завдання із проведення обстеження ГІІ10 за фактами повідомлень про загрозу вибуху у зоні оперативного реагування.

Мінімальне обстеження - огляд групою обстеження місць загальною користування III10, а саме: вхід, прилеглі ділянки місцевості та периметр. У випадку надання доступу персоналом додатково иійсіиосться оі ляд коридорів, сходів, гардеробів (роздягальні), туалетів, буфетів (їдалень) та інших місць можливого масового скупчення людей, критичних елементів інфраструктури (котельні, склади пально-мастильних матеріалів, електричні підстанції, склади отруйних та небезпечних речовин тощо).

Повне обстеження - огляд групою обстеження усієї доступної території га приміщень об’єкту.

Вибухотехнічне обстеження огляд здійснюється поліцейськими вибухотехнічної служби та кінологічних підрозділів у складі слідчо-оперативних груп.

Взаємодія і і персоналом II ПО на і ери і орії обслуї овування цілі о і овка до реагування.

Керівництвом СБТ визначається перелік ІII10 > юні оперативного реагування, які найбільш часто підпадають під «хвилю» повідомлень про загроз) вибуху. Перелік ПНО підлягає періодичному корегуванню за розширенню.

 

Визначені керівництвом відповідальні працівники підрозділів проводять робочі зустрічі із представниками (керівництвом) персоналу визначених ПНО.

В першу чергу слід опрацювати об’єкти критичної інфраструктури (об’єкти підвищеної небезпеки, транспортної сфери, електроенергетики, підприємства хімічної та вугледобувної промисловості, військові іа державні об’єкти тощо).

У другу чергу рекомендується опрацювати ПНО державної та приватної власності з масовим перебуванням людей.

На робочих зустрічах обговорюються питання відпрацювання персоналом ПНО дій по протидії хибним повідомленням про загроз) вибуху за наступними напрямками:

- рекомендувати керівництву Г1НО зобов’язати підпорядкований персонал на здійснення уважного контрольно-перепускного режиму та поточного контролю території об’єкту з метою запобігання прихованому занесенню ВП на територію ІІНО. Особливо важливо, щоб ці функції сумлінно виконували охоронці, прибиральники, чергові служби, а також відповідальні за робочі місце (наприклад - вчитель у школі або медична сестра в палаті) і т.п.). Зазначати, що ці дії є доцільними та корисними в першу чергу саме для персоналу й відвідувачів ПНО, зокрема, в сучасній напруженій воєнно-політичній обстановці.

  • запропонувати персоналу ПНО здійснювати періодичні перевірки ПНО з метою виявлення ВІ1 та підозрілих предметів (наприклад - обхід охоронцем, прибиральником під час роботи, тощо);
  • запропонувати персоналу ПНО здійснювати контроль за транспортними засобами на території-оперативне виявлення незнайомих автомобілів, які не належать персоналу чи відвідувачам закладу;
  • запропонувати керівництву ПНО здійснювати розподіл території ПНО на зони відповідальності за персоналом, у тому числі і прилеглу територію, особливо виділити відповідальних за вхід та периметр об’єкту:
  • запропонувати алгоритм дій персоналу при отриманні повідомлення про підготовку вибуху: сповістити весь наявний персонал та відвідувачів, перевірити закріплені зони відповідальності, у випадку виявлення ВМ чи підозрілих предметів - здійснити евакуацію згідно схеми та забезпечити зустріч поліції;
  • розробити дії персоналу по встановленню господаря підозрілої сумки чи іншого предмету (опитування, відеоспостереження); наприклад встановити власника забутих дитячих речей у роздягальні спортзалу можливо у телефонному режимі;
  • планування евакуації за необхідності - у випадку виявлення ВГ1 чи підозрілого предмету з невизначеним господарем, а також у випадку реальної загрози при виявленні вибухових матеріалів евакуація здійснюється по маршрутам, що максимально віддалені від підозрілого предмету, або не здійснюється взагалі до моменту знешкодження спеціалістами-вибухотехніками. Слід зазначити, що у більшості випадків евакуація може завдати значно більшої шкоди ніж її відсутність, адже, як показує аналіз терористичних акт іи, > абсолютній більшості випадків ВИ

 

з

встановлюється саме на шляхах евакуації чи інших ділянках максимального скупчення людей;

- підготовка місця для евакуйованих відвідувачів чи персоналу та система оповіщення; найбільш актуально для дитячих навчальних закладів, особливо у холодну пору року.

Слід зазначити, що практично всі вище перелічені заходи вже мають бути відпрацьовані персоналом ГІНО у рамках підготовки до реагування на надзвичайні ситуації, зміст заходів, визначених на робочих зустрічах, доречно оформити у вигляді плану взаємодії у довільній формі.

Алгоритм дій територіальних органів іа підрозділів поліції га інших
суб’єктів боротьби з тероризмом при отриманні повідомлення про
підготовку вибуху на ПНО у зоні оперативного реагування

  1. Даний алгоритм вводиться в дію відповідними начальниками територіального підрозділу поліції (підрозділу спеціальної поліції чи поліції охорони) у випадку отримання повідомлень про загрозу вибуху трьох чи більше об’єктів на території області, а також при отриманні повідомлення про загрозу вибуху на одному об’єкті, що розташований на відстані понад 100 км від пункту постійної дислокації підрозділу вибухотехнічної служби, або у важкодоступному чи віддаленому місці (якщо час прибуття групи ВТС становить не менше 2 годин).

Це пояснюється наступними основними чинниками:

  • найбільш важливо виявити ймовірний ВИ максимально оперативно, особливо коли у повідомленні вказаний час вибуху. Силами тільки ВТС це зробити неможливо, адже інколи одне повідомлення (наприклад - всі школи міста) підрозділ ВТС відпрацьовує протягом декількох діб;
  • в останній час всі такі повідомлення є хибними, і єдиною шкодою таких повідомлень є порушення нормального функціонування об’єкту та, в результаті цього - психоемоційне негативне напруження населення, економічні збитки та зниження довіри до правоохоронних органів. Власне кажучи, саме цього і хочуть досягти правопорушники;
  • введення такого алгоритму дій дозволить ефективно захистити населення від злочинних посягань, перешкодити планам правопорушників та оптимізувати залучення сил та засобів суб’єктів боротьби з тероризмом.
  1. Під час прийняття рішення з’ясувати у відповідальних працівників кримінального розшуку, кібергіоліції, відповідних підрозділів Служби безпеки України та інших СБТ регіону оперативну інформацію про можливі небезпеки на ПНО. У випадку наявності оперативної інформації про високу ймовірність небезпеки на ПНО - направити на місце події СОГ, ВТС та кінологів для проведення повного вибухотехнічного обстеження, а також додаткові сили для здійснення забезпечувальних заходів. У випадку відсутності такої інформації діяти відповідно п. 4 - 8.
  2. Черговій частині НП сповістити керівництво ПНО, що попали під повідомлення, та після прийняття рішення про введення алгоритму направити на об’єкти групи обстеження.
  3. Дозволяється не направляти поліцейських па обстеження у випадках:

 

 

 

  • якщо ПНО є державним режимним об’єктом га керівник або інша відповідальна посадова особа об'єкту повідомляє про відмову у наданні доступу на територію чи засвідчує спроможність власними силами персоналу провести відповідне обстеження, або вважає обстеження недоцільним;
  • якщо перелік об’єктів є невнзначеним та містить надзвичайно велику кількість об’єктів (наприклад - повідомлення про ламінування всіх вулиць міста, або всіх автобусів чи тютюнових кіосків тощо).
  • у таких випадках необхідно організувати оповіщення керівництва таких об’єктів, які відомі територіальним підрозділам поліції, рекомендувати їм силами персоналу оглянути території об’єктів та повідомити у випадку виявлення підозрілих предметів. При цьому чергова частина направляє СОГ, поліцейських ВТС та кінологів на місце події тільки за фактом виявлення громадянами підозрілих предметів.
  1. Послідовність проведення обстежень ПНО визначається виходячи з оптимального маршруту руху груп обстеження та зважаючи на характеристики небезпеки ПНО, при цьому пріоритет віддається закладам дитячої освіти та лікарням.
  2. По прибуттю на об’єкт групі обстеження виконати наступні дії:
  • опитати персонал про підозрілі події чи предмети на території ПНО, особливу увагу звернути на опиту вання охоронців, прибиральників та осіб, які безперервно перебувають на робочому місці;
  • з’ясувати наявність відеоспостереження та звернути особливу увагу на місця, які не контролюються відеоспостереженням;
  • з’ясувати у персоналу які інші фактори впливають на вибухобезпеку в залежності від специфіки ПНО.
  1. Обрання варіанту дій в залежності від об’с к ту (ситуаційні види реагування)
  • якщо за результатами опитування персоналом буде повідомлено про наявність підозрілих предметів чи предметів, схожих на В11 - організувати евакуацію, дистанційно оглянути вказаний предмет та зв’язатися із начальником ВТС для отримання консультацій, при цьому контактувати з таким предметом категорично забороняється;
  • якщо персонал повідомляє, що підозрілих речей не виявлено (або гака перевірка персоналом не проводилась), евакуація проведена та керівництво ІІ110 вважає доцільним проведення обстеження поліцейськими - здійснити повне обстеження згідно алгоритму огляду. У випадку, якщо загальна площа ПНО більше 2000 м.кв на одну особу зі складу групи обстеження - здійснювати мінімальне обстеження. Приклад - спортивний комплекс (стадіон) у неробочий час.
  • якщо персонал повідомляє, що підозрілих речей не виявлено, евакуація проведена та керівництво ГІНО вважає недоцільним проведення обстеження поліцейськими - здійснити мінімальне обстеження згідно алгоритму огляду; Приклад - торгівельно-розважальний центр у робочий час, евакуацію проведено, огляд здійснено силами персоналу.

якщо персонал повідомляє, що підозрілих речей не виявлено, евакуація не проведена, керівництво ПНО впевнено у безпеці на об’єкті та вважає

недоцільним проведення евакуації та обстеження - здійснити мінімальне обстеження згідно алгоритму огляду;

якщо персонал повідомляє, що підозрілих речей не виявлено, евакуація не проводилась, керівництво ПНО наполягає на огляді, при цьому категорично відмовляється від евакуації - викликати СОГ, ВТС та кінологів для фіксації такої поведінки та проведення можливих пошукових дій там де це можливо з урахуванням заходів безпеки;

  • у випадку відсутності персоналу чи уповноваженої особи (наприклад - багатоповерховий житловий будинок) - проводити мінімальне обстеження;
  • у випадку отримання повідомлення у неробочий час та відсутності персоналу (наприклад - зачинений магазин без цілодобової' охорони) - повідомити персонал, провести мінімальне обстеження та доопрацювати об’єкт з моменту виходу персоналу на роботу;
  • у випадку виявлення ВП чи підозрілих предметів з явними ознаками ВП - негайно евакуюватись особисто та евакуювати громадян;
  • обстеження рекомендовано проводити у супроводі представника персоналу ПНО; під час обстеження неухильно дотримуватись вимог статті 233 Кримінального процесуального Кодексу України, щодо проникнення до житла чи іншого володіння особи;
  • у випадку виявлення підозрілих предметів без ознак ВП - вжити заходів щодо встановлення власника та, відповідно, вмісту підозрілого предмета. У випадку встановлення власника та впевненості ) безпечності вмісту продовжувати огляд. У випадку неможливості встановлення власника або сумнівів - викликати ВТС.
  • закінчити огляд, доповісти результати, дозволити відновлення штатного функціонування об’єкту;
  • за результатами обстеження скласти рапорт про результати обстеження, в якому відобразити: час прибуття та дії групи обстеження на об'єкті, відомості щодо проведення (або не проведення) огляду персоналом та особу представника персоналу, залучені сили зі склад) персоналу, відсутність підозрілих предметів за результатами огляду, а також засвідчення дій поліції на об’єкті від уповноваженої особи ПНО; на вимогу' персоналу надати підтвердження дій поліції на об'єкті дозволяється надати копію зазначеного рапорту;
  • у випадку відмови щодо надання персоналом такої інформації - вказати факт відмови у рапорті.
  1. Огляд об’єктів, які охороняються підрозділами СБТ (важливі державні об’єкти, закордонні дипломатичні установи, установи кримінально- виконавчої системи, військові об'єкти тощо), здійснюється власними силами відповідно до алгоритму повного обстеження.

Штаб РКГ ATI і при УСБУ у Львівській області

 

Пам’ятка

щодо дій персоналу при отриманні повідомлення
про
загрозу впб\ху

У випадку отримання повідомлення про запит виручу:

  • терміново повідомити про погрозу безпосередньому керівництв), а також правоохоронні, аварійні та спеціальні служби за телефонами 101, 102, 103, 104;
  • силами персоналу здійснити попередній огляд приміщень об’єкту та прилеглої території на предмет виявлення сторонніх підозрілих предметів;
  • за необхідності ініціювати евакуацію - \ випадку виявлення вибухового пристрою чи підозрілого предмету з невизначеним господарем, а також у випадку реальної загрози при виявленні вибухових матеріалів евакуація здійснюється по маршрутам, що максимально віддалені від підозрілого предмету;
  • повідомити керівництво про необхідність подальшого надання представникам правоохоронних органів доступу до приміщень будівлі га дочекатись їх прибуття.

У разі виявлення вибухонебезпечної о або ні кипілою предмета слід додержуватися наступної послідовноюі і дій:

  • негайно припинити будь які зайві дії поруч з виявленим предметом, зупини ш всі роботи, вимкнути обладнання та техніку.
  • терміново повідомити про знахідку безпосередньому керівництву, а також правоохоронні, аварійні та спеціальні служби за телефонами 101, 102, 103, 104 та дати максимально-детальний опис виявленого предмету і ситуації що склалася;
  • ініціювати відведення персоналу та відвідувачів на безпечну відстань, при цьому слід зберігати спокій та рівновагу', намагатися не провокувати паніку, у разі необхідності надати допомогу > залишенні небезпечної юни літнім людям, дітям та інвалідам;
  • за можливості, позначити місце виявлення предмету за допомогою підручних засобів;
  • до прибуття спеціальних служб вжити заходів для обмеження доступу людей до небезпечної зони. При цьому необхідно залучати представників комунальних служб, служб охорони установ та підприємств, які знаходяться поруч:
  • запам'ятати та, за можливості, зафіксувати обставини виявлення предмета, час виявлення, місце розташування, його зовнішній вигляд, характерні ознаки;
  • звернути увагу на осіб які можуть бути причетні до залишення виявленого предмету, запам'ятати їх прикмети;
  • дочекатися прибуття представників спеціальних вибухотехнічних або піротехнічних служб та особисто передати фахівцям наявну інформацію стосовно предмету.

і меч оіо попередженії я всі аноіі, кпив вибуховою ирис ірон) на і син юрії обУкп персона, іу необхідно:

уважно здійснювати контрольно-перепускний режим та поточний контролю території об’єкту з метою запобігання прихованому занесенню ВИ на територію. Особливо важливо, щоб ці функції сумлінно виконували охоронці,

в

прибиральники, чергові служби, а також відповідальні за робочі місце (наприклад - вчитель у школі або медична сестра в палаті) і з.п.). Ці дії є доцільними та корисними в першу чергу саме для персоналу й відвідувачів, зокрема, в сучасній напруженій воєнно-політичній обстановці.

здійснювати періодичні перевірки об’єкт) з метою виявлення ВИ та підозрілих предметів (наприклад - обхід охоронцем, прибиральником під час роботи, тощо);

здійснювати контроль за транспортними засобами на території, з метою оперативного виявлення незнайомих автомобілів, які не належать персоналу чи

відвідувачам закладу;

по можливості та за згодою здійснити розподіл території об’єкта на зони відповідальності за персоналом, у тому числі і прилеглу територію, особливо

 

виділити відповідальних за вхід та периметр об’єкту;

визначити відповідальних, які при отриманні повідомлення про підготовку вибуху будуть сповіщати персонал та відвідувачів, перевіряти закріплені зони відповідальності, у випадку виявлення ВГІ чи підозрілих предметів

 
 


здійснювати евакуацію згідно схеми та забезпечувати зустріч поліції;

 

оперативно встановлювати господаря підозрілої сумки чи іншого предмету (за допомогою опитування, відеоспостереження); наприклад - встановити власника забутих дитячих речей у роздягальні спортзалу можливо у телефонному режимі;

планувати евакуацію за необхідності - у випадку виявлення ВГІ чи підозрілого предмету з невизначеиим господарем, а також у випадку реальної загрози при виявленні вибухових матеріалів евакуація здійснюється по маршрутам, що максимально віддалені від підозрілого предмету, або не здійснюється взагалі до моменту знешкодження спеціалістами-вибухотехніками. Слід зазначити, що у більшості випадків евакуація може завдати значно більшої шкоди ніж її відсутність, адже, як показує аналіз терористичних актів, у абсолютній більшості випадків ВГІ встановлюється саме на шляхах евакуації чи інших ділянках максимального скупчення людей;

підготовити місця для евакуйованих відвідувачів чи персоналу та систему оповіщення; найбільш актуально для дитячих навчальних закладів, особливо у холодну пору року.

Катеї орично шборонж гьси:

курити та використовувати відкритий вогонь поблизу місця знаходження вибухонебезпечного предмета або предмета, схожого па нього;

піднімати, витягувати з грунту, зрушувати з місця, кидати, >даряти і розбирати будь-які вибухонебезпечні предмети, приносити в місця перебування людей предмети, що схожі на вибухонебезпечні.

Слід пам’ятати, що у будь-якому разі при виявленні вибухонебезпечного предмету або предметів підозрілого характеру лише безумовне виконання заходів безпеки є гарантом того, що не станеться випадку каліцтва чи загибелі.

Штаб ІЧ<1 АТЦ при УСНУ у Львівській області

created in 2024 © by !666Andrey666!