Методична робота

Рогізненський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

Україна, Львівська область, Яворівський район, с.Рогізно, вул. Зелена, 283

Школа ввічливих, розумних, креативних учнів та сучасних, харезматичних, справедливих вчителів.

Меню сайту


Наші Друзі!!!

Яворівська міська рада

Яворівський ЦПРПП

Сайти шкіл

Яворівська РР

Львівська обласна державна адміністрація

Відділ освіти Яворівської РДА

Львівський обласний інститут післядипломної освіти

МОН України

Львівський регіональний центр оцінювання якості освіти

ТЕЛЕФОНИ ДОВІРИ

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання


Статистика

  • Сегодня были

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Комментарии: 3
Форум: 191/217
Фото: 79
Новости: 208
Гостевая книга: 7

Вітаю Вас, Гость · RSS 27.04.2024, 11:56

Методична робота у Рогізненському ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Роль методичної роботи в підвищенні рівня професійної підготовки вчителя


Якість, результати навчально-виховного процесу школи залежать передусім від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності.

Підвищенню фахової підготовки педагогічних кадрів у Рогізненському ЗЗСО І-ІІІ ступенів сприяє спеціальна методична робота, яка збагачує їх педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям оволодівати педагогічною майстерністю, підтримує в педагогічному колективі дух творчості, прагнення до пошуку. Методична робота спонукає вчителя до засвоєння змісту нових програм і технологій їх реалізації, ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик їх викладання, вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду, вдосконалення навичок самоосвітньої роботи. Вона забезпечує надання вчителю кваліфікованої допомоги з теорії та практичної діяльності.

У сучасній школі методична робота повинна здійснюватись за такими напрямами:

1) поглиблення філософсько-педагогічних знань, спрямованих на відродження й розвиток національної освіти в Україні, вивчення педагогічної теорії, методики навчання і виховання, психології, етики, естетики, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета і методики його викладання;

2) вивчення діалектики і принципів розвитку української національної школи; збагачення педагогічних кадрів надбаннями української педагогіки, науки, культури; вивчення теорії та досягнень науки з викладання предметів, володіння сучасними науковими методами; вивчення й практична реалізація оновлених програм і підручників, розуміння їх особливостей;

3) освоєння методики викладання додаткових предметів; випереджувальний розгляд питань методики вивчення складних розділів навчальних програм з проведенням відкритих уроків, використанням наочних посібників, ТЗН, дидактичних матеріалів;

4) освоєння і практичне застосування теоретичних положень загальної дидактики, методики і принципів активізації навчальної діяльності учнів, формування у них наукового світогляду з урахуванням вимог етнопедагогіки;

5) систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту й методики навчально-виховної роботи, глибоке вивчення відповідних державних нормативних документів;

6) упровадження досягнень етнопедагогіки, психології та окремих методик і передового педагогічного досвіду із зверненням особливої уваги на використання в діяльності педагогічних колективів зразків національної культури і традицій.

 

Положення про методичну раду Рогізненського ЗЗСО І-ІІІ ступенів  

Загальні положення

Методична рада створюється в цілях координації діяльності структурних підрозділів методичної служби навчального закладу.

Рада є колективним суспільним органом, об'єднує на добровільній основі педпрацівників навчального закладу.

Рада є консультативним органом з питань організації методичної роботи в навчальному закладі.

Методична рада в своїй діяльності дотримується Конвенції про права дитини, керується законами України, рішеннями уряду України, органів управління всіх рівнів з питань навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної і проектно-дослідницької діяльності, а також Статутом і правовими актами школи.

Завдання діяльності методичної ради

Методична рада створюється для вирішення наступних завдань, покладених на навчальний заклад:

- координація діяльності шкільних методичних об'єднань (ШМО) та інших структурних підрозділів методичної служби навчального закладу, направленої на розвиток методичного забезпечення освітнього процесу;
- розробка основних напрямів методичної роботи навчального закладу;
- формування мети і завдань методичної служби навчального закладу;
- забезпечення методичного супроводу навчальних програм, розробка навчальних, науково-методичних і дидактичних матеріалів;
- організація дослідно-пошукової, інноваційної і проектно-дослідницької діяльності в навчальному закладі, напрямів на освоєння нових педагогічних технологій, розробку авторських програм, апробацію навчально-методичних комплексів і т.д.;
- організація консультування педпрацівників навчального закладу з проблем вдосконалення професійної майстерності, методики проведення різних видів занять та їх навчально-методичного і матеріально-технічного забезпечення;
- розробка заходів щодо узагальнення і розповсюдження педагогічного досвіду педпрацівників навчального закладу;
- участь в атестації педпрацівників навчального закладу;
- проведення педагогічних і методичних експериментів з пошуку та апробації нових технологій, форм і методів навчання;
- професійне становлення молодих (початківців) викладачів;
- виявлення, узагальнення і розповсюдження позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих вчителів;
- організація взаємодії з іншими навчальними закладами, науково-дослідними установами з метою обміну досвідом і передовими технологіями в галузі освіти;
- упровадження в навчальний процес сучасних навчально-методичних і дидактичних матеріалів і програмного забезпечення автоматизованих систем навчання, систем інформаційного забезпечення занять, інформаційно-бібліотечних систем. Розробка програмного забезпечення для проведення навчальних занять та упровадження їх в навчальний процес.

Основні напрями діяльності методичної ради:

- аналіз результатів освітньої діяльності по предметах;
- участь в розробці варіативної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального об'єму і змісту навчальних програм;
- розгляд та оцінка інтегрованих навчальних програм по предметах, що вивчаються, і узгодження їх з програмами суміжних дисциплін для більш повного забезпечення вимог державних освітніх стандартів;
- обговорення доробок навчально-методичних доробок і дидактичних матеріалів по предметах;
- підготовка і обговорення методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації і кваліфікаційного рівня вчителів;
- обговорення доповідей з методики викладання принципових питань програми, обговорення і затвердження календарно-тематичних планів;
- обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до них;
- розгляд питань організації, керівництва і контролю дослідницькою роботою вчителів;
- організація і проведення педагогічних експериментів по пошуку та упровадженню нових інформаційних технологій навчання;
- застосування на уроках діалогових автоматизованих систем і навчальних курсів, експертно-навчальних систем, демонстраційно-навчальних комплексів і т.д.;
- розробка і вдосконалення засобів підвищення наочності навчання (термінальних і дисплейних комплексів, макетів, стендів, презентацій, таблиць і т.д.), а також методики їх використовування в навчальному процесі;
- вдосконалення навчальної лабораторної бази (лабораторних і спеціальних класів, кабінетів, локальних комп’ютерних мереж та їх програмного забезпечення);
- взаємовідвідування занять як усередині методичного об'єднання, так і між вчителями різних методичних об'єднань з метою обміну досвідом і вдосконалення методики викладання навчальних предметів;
- сумісні засідання із спорідненими і взаємозабезпечуючими ШМО в цілях обміну досвідом роботи;
- вивчення досвіду роботи споріднених ШМО інших навчальних закладів та обмін досвідом з цієї роботи;
- вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями і малодосвідченими вчителями;
- розробка положень про проведення конкурсів, змагань, предметних олімпіад.

Функції науково-методичної ради:

І. Організаційно-педагогічна:

- сприяти пошуку та використанню в навчально-виховному процесі сучасних організаційних форм, методів і прийомів навчання й виховання, нових освітніх технологій;
- створити колектив однодумців, які б працювали над постійним професійним самовдосконаленням, підвищенням продуктивності педагогічної праці;
- здійснювати загальне керівництво методичною, науковою, інноваційною діяльністю (проведення науково-практичних конференцій, семінарів, практикумів, круглих столів, методичних конкурсів, виставок, предметних тижнів тощо);
- розгляд планів, програм, проектів усіх підрозділів методичної роботи, їх затвердження;
- координація діяльності з питань методичної роботи з іншими підрозділами професійної освіти - кущовими, районними методичними об’єднаннями, НМЦО м. Львова, інститутом післядипломної освіти педагогічних працівників;
- організація самоосвітньої роботи педагогів, самовдосконалення й самореалізація їхньої особистості;
- організація цілеспрямованої роботи з молодими спеціалістами;
- проведення первинної експертизи стратегічних освітніх документів (програм, навчальних планів тощо).

ІІ. Інструктивно-методична:

- інструктаж та консультування педагогів з питань виконання нормативних, директивних документів, організації навчально-виховного процесу;
- оперативне інформування педагогів про досягнення психолого-педагогічної науки, кращий педагогічний досвід педагогічних працівників району, області, країни;

ІІІ. Пошуково-дослідницька:

- стимулювання ініціативи та активізація творчості членів педагогічного колективу до науково-дослідницької, експериментальної та іншої творчої діяльності, спрямованої на вдосконалення, оновлення й розвиток навчально-виховного процесу в закладі освіти та роботі педагога;
- контроль процесу та результатів комплексних досліджень, проектів, експериментів, здійснюваних в закладі освіти;
- вироблення й погодження підходів до організації, здійснення та оцінка інноваційної діяльності в школі;
- організація консультування педагогів з проблем інноваційної діяльності, дослідницької роботи, професійного вдосконалення.

ІV. Вивчення узагальнення й поширення передового досвіду:

- вивчення професійних досягнень педагогів, узагальнення прогресивного досвіду кожного та впровадження його у практику роботи педагогічного колективу;
- створення умов для використання в роботі педагогів діагностичних методик і моніторингових програм з прогнозування, узагальнення та оцінки результатів педагогічної діяльності.

Організація роботи методичної ради

До складу ради входять голови ШМО, досвідчені вчителі, директор і заступники директора навчального закладу. Склад ради затверджується наказом директора навчального закладу.

У складі ради можуть формуватися секції з різних напрямках діяльності (проектно-дослідницька, інноваційна, діагностична, розробка змісту і т.п.)

Керує радою заступник директора з методичної роботи. Для забезпечення роботи ради обирається секретар.

Робота ради здійснюється на основі річного плану. План складається головою методичної ради, розглядається на засіданні методичної ради, узгоджується з директором школи і затверджується на засіданні педагогічної ради школи.

Періодичність засідань ради – 1-2 рази на семестр. Про час і місце проведення засідання голова методичної ради (секретар) зобов'язаний поставити до відома членів ради. Рекомендації підписуються головою методичної ради і секретарем. При розгляді питань, що торкаються інших напрямів освітньої діяльності, на засідання необхідно запрошувати відповідних працівників. По кожному з обговорюваних на засіданні питань приймаються рекомендації, які фіксуються в журналі протоколів.

Права методичної ради

Методична рада має право:

- готувати пропозиції і рекомендувати вчителів для підвищення кваліфікаційного розряду;
- висувати пропозиції щодо поліпшення навчального процесу в школі;
- порушувати питання щодо публікації матеріалів про передовий педагогічний досвід, накопичений в методичних об'єднаннях;
- порушувати питання перед адміністрацією школи про заохочення педпрацівників навчального закладу за активну участь в дослідно-пошуковій, експериментальній, науково-методичній і проектно-дослідницькій діяльності;
- рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації;
- висувати вчителів для участі в конкурсах «Вчитель року» і «Класний керівник року».

Контроль за діяльністю методичної ради

В своїй діяльності методична рада підзвітна педагогічній раді школи. Контроль за діяльністю методичної ради здійснюється директором школи (або призначеною ним особою) відповідно до планів методичної роботи і внутрішкільного контролю.

created in 2024 © by !666Andrey666!